Napadnuté účty
Aké sú niektoré náznaky toho, že jeden z mojich online účtov mohol byť napadnutý?
Existujú príspevky, ktoré ste nikdy nezverejnili na svojej stránke sociálnych sietí – môžu to byť príspevky, ktoré podporujú vašich priateľov, aby klikali na odkaz alebo stiahli aplikáciu. Priateľ, člen rodiny alebo kolega hlásia, že od vás dostali e-mail, ktorý ste nikdy neposlali.
Vaše informácie sa stratili prostredníctvom porušenia údajov, infekcie škodlivým softvérom alebo straty / odcudzenia zariadenia.
Ak sa domnievate, že bol účet napadnutý, postupujte nasledovne:
- Oznámte všetkým vašim kontaktom, že môžu dostať nevyžiadané správy z vášho účtu. Povedzte svojim kontaktom, že by nemali otvárať správy alebo klikať na žiadne odkazy z vášho účtu a upozorňovať ich na potenciál škodlivého softvéru.
- Ak sa domnievate, že je váš počítač infikovaný, skontrolujte, či je bezpečnostný softvér aktuálny a skenujte svoj systém kvôli škodlivému softvéru. Môžete tiež použiť iné skenery a nástroje na odstránenie.
- Zmeniť heslá na všetky účty, ktoré boli ohrozené, a ostatné kľúčové účty čo najskôr. Silné heslo je veta s dĺžkou najmenej 12 znakov. Zamerajte sa na pozitívne vety alebo frázy, o ktorých sa chcete zamyslieť a ľahko si ich zapamätáte (napríklad “Milujem hudbu.”). Na mnohých stránkach môžete dokonca použiť medzery!
- Ak nemôžete pristupovať k svojmu účtu z dôvodu zmeny hesla, okamžite sa obráťte na poskytovateľa služieb a postupujte podľa krokov, ktoré poskytovateľ ponúka na obnovenie účtu.
Tu sú niektoré zdroje:
eBay
- Pomoc s porušovaním eBay emailových pravidiel
- Pomoc s napadnutým účtom
- Pomoc pri nevhodnom obchodovaní
- eBay Security Center
- Pomoc s kyberšikanou
- Pomoc pri označovaní videa založeného na nevyžiadanej pošte (SPAMe)
- Pomoc pri napadnutom účte
- YouTube Safety Center
(Autor: National Cyber Security Alliance, publikované na základe Public License, preklad GOV CERT SK)
Dátum prvého zverejnenia . Posledná aktualizácia