Národná jednotka pre riešenie kybernetických incidentov.
  • Kontakty
  • Textová verzia
  • Grafická verzia
  • English
www.nbu.gov.sk   www.slovensko.sk
  • O nás
  • Služby
  • Štatistiky
  • Publikácie
  • Rady a návody
  • Legislatíva
  • Rady a návody
  • Oznamovanie zraniteľností
    • CVE číslovacia autorita
  • Kedy nás kontaktovať
  • Nahlásiť incident
  • Rady pre verejnosť
    • Základy online bezpečnosti
      • Čo robiť, ak ste obeťou
      • Nevyžiadaná pošta – Spam
      • Phishing
      • Škodlivý e-mail
      • Spam a Phishing na sociálnych sieťach
      • Tipy na to, aby ste sa nestali obeťou
    • Zabezpečenie účtov a zariadení
      • Heslá a zabezpečenie účtov
      • Napadnuté účty
      • Sociálne siete
      • Zabezpečenie domácej siete
    • Zálohovanie dát – data backup
      • Cloud
    • Ochrana súkromia
      • Tipy pre riadenie svojho súkromia
    • Online nákupy
      • Nakupovanie na cestách
      • Tipy pri online nákupe
      • Základné bezpečnostné tipy
    • Mobilné zariadenia
    • Malware a Botnet
      • Botnet
      • Ransomware
      • Spyware
      • Vírus
      • Tipy na osobnú ochranu
    • Krádeže, podvody a počítačové zločiny
      • Krádež identity a jej zneužitie
      • Kyberšikana a obťažovanie
  • Podnikatelia a organizácie
    • Identifikácia aktív
    • Ochrana aktív
    • Detekcia incidentov
    • Reakcia na incident
    • Obnova
  • Bezpečnosť priemyselných OT systémov
    • Technologický a funkčný rozdiel medzi IT a OT
    • Mýty a povery
    • Koncepcie a štandardy Kybernetickej bezpečnosti OT systémov
    • Odporúčania pre sektor energetika
    • Najčastejšie otázky a odpovede
  • Žiaci a študenti
    • Tipy pre deti a mládež
    • Tipy pre rodičov
    • Rodičovská kontrola
  • Seniori
    • Tipy pre seniorov

Napadnuté účty

Aké sú niektoré náznaky toho, že jeden z mojich online účtov mohol byť napadnutý?

Existujú príspevky, ktoré ste nikdy nezverejnili na svojej stránke sociálnych sietí – môžu to byť príspevky, ktoré podporujú vašich priateľov, aby klikali na odkaz alebo stiahli aplikáciu. Priateľ, člen rodiny alebo kolega hlásia, že od vás dostali e-mail, ktorý ste nikdy neposlali.

Vaše informácie sa stratili prostredníctvom porušenia údajov, infekcie škodlivým softvérom alebo straty / odcudzenia zariadenia.

Ak sa domnievate, že bol účet napadnutý, postupujte nasledovne:

  • Oznámte všetkým vašim kontaktom, že môžu dostať nevyžiadané správy z vášho účtu. Povedzte svojim kontaktom, že by nemali otvárať správy alebo klikať na žiadne odkazy z vášho účtu a upozorňovať ich na potenciál škodlivého softvéru.
  • Ak sa domnievate, že je váš počítač infikovaný, skontrolujte, či je bezpečnostný softvér aktuálny a skenujte svoj systém kvôli škodlivému softvéru. Môžete tiež použiť iné skenery a nástroje na odstránenie.
  • Zmeniť heslá na všetky účty, ktoré boli ohrozené, a ostatné kľúčové účty čo najskôr. Silné heslo je veta s dĺžkou najmenej 12 znakov. Zamerajte sa na pozitívne vety alebo frázy, o ktorých sa chcete zamyslieť a ľahko si ich zapamätáte (napríklad “Milujem hudbu.”). Na mnohých stránkach môžete dokonca použiť medzery!
  • Ak nemôžete pristupovať k svojmu účtu z dôvodu zmeny hesla, okamžite sa obráťte na poskytovateľa služieb a postupujte podľa krokov, ktoré poskytovateľ ponúka na obnovenie účtu.

Tu sú niektoré zdroje:

eBay

  • Pomoc s porušovaním eBay emailových pravidiel
  • Pomoc s napadnutým účtom
  • Pomoc pri nevhodnom obchodovaní
  • eBay Security Center

PayPal

  • Pomoc s podozrivými emailami
  • Pomoc s napadnutým účtom
  • PayPal Security and Protection Center

Facebook

  • Pomoc s profilmi kyberšikany a podvodníkov
  • Pomoc s napadnutým účtom
  • Facebook Help Center

Gmail/Google

  • Pomoc s napadnutým účtom
  • Pomoc s neprístupným účtom
  • Všeobecné bezpečnostné tipy

Twitter

  • Pomoc pri napadnutom účte
  • Pomoc s neprístupným účtom
  • Twitter Safety Center

Yahoo

  • Pomoc pri napadnutom účte
  • Čo robiť, ak váš účet rozosiela spam?
  • Help Center

Outlook

  • Pomoc pri napadnutom účte
  • Pomoc s neprístupným účtom
  • Hotmail Help Center

YouTube

  • Pomoc s kyberšikanou
  • Pomoc pri označovaní videa založeného na nevyžiadanej pošte (SPAMe)
  • Pomoc pri napadnutom účte
  • YouTube Safety Center

(Autor: National Cyber Security Alliance, publikované na základe Public License, preklad GOV CERT SK)

Dátum prvého zverejnenia 10. 1. 2018. Posledná aktualizácia 10. 1. 2018 19:21
Aktualne hrozby
Aktuálne hrozby

SK-CERT Bezpečnostné varovanie V20230321-05

Dôležitosť Kritická Klasifikácia Neutajované/TLP WHITE CVSS Skóre 9.8 Identifikátor D-Link DIR820L – kritická ...21. marca 2023

SK-CERT Bezpečnostné varovanie V20230321-04

Dôležitosť Kritická Klasifikácia Neutajované/TLP WHITE CVSS Skóre 9.8 Identifikátor Honeywell OneWireless Wireless Device ...21. marca 2023

SK-CERT Bezpečnostné varovanie V20230321-03

Dôležitosť Kritická Klasifikácia Neutajované/TLP WHITE CVSS Skóre 9.8 Identifikátor Simple Image Gallery – ...21. marca 2023
všetky oznámenia
Diery ako svet
Tweets by sk_cert
Odkazy
Odkazy
  • ENISA
  • CERT
  • Trusted Introducer
  • FIRST
Copyright © 2023 Všetky práva vyhradené - Posledná aktualizácia 21. 03. 2023 09:00
  • Mapa stránok
  • Vyhlásenie o prístupnosti
  • Technická podpora
  • Správa obsahu
  • Nahlásiť incident
  • Kontakty
  • RSS