Nevyžiadaná pošta – Spam
Spam je elektronický ekvivalent nevyžiadanej pošty. Termín odkazuje na nevyžiadané, hromadné a často nežiadúce e-maily. Tu sú spôsoby, ako obmedziť spam:
Povoliť filtre vo vašich e-mailových programoch:
Väčšina poskytovateľov internetových služieb (ISP) a poskytovatelia e-mailov ponúkajú filtre pre spam; avšak v závislosti od nastavenej úrovne môžete skončiť s blokovaním požadovaných e-mailov. Je vhodné príležitostne skontrolovať svoj priečinok s nevyžiadanou poštou, aby ste zabezpečili správne fungovanie filtrov.
Nahlásenie spamu:
Väčšina e-mailových klientov ponúka spôsoby, ako označiť e-mail ako spam alebo nahlásiť prípady nevyžiadanej pošty. Hlásenie spamu tiež pomôže zabrániť tomu, aby sa správy priamo doručovali do vašej doručenej pošty.
Vlastnite svoju online prítomnosť:
Zvážte, či sa vaša e-mailová adresa skryje z profilov na internete a stránok sociálnych sietí, alebo povolí iba určitým osobám prezerať vaše osobné informácie.
(Autor: National Cyber Security Alliance, publikované na základe Public License, preklad GOV CERT SK)