Škodlivý e-mail
Škodlivý e-mail môže vyzerať tak, že pochádza z finančnej inštitúcie, zo stránky e-shopu, vládnej agentúry alebo iného poskytovateľa služieb / firmy.
Obeť často vyzýva, aby konala rýchlo, s odôvodnením, že “váš účet bol ohrozený”, “vaša objednávka sa nedá splniť” alebo ďalšia naliehavá záležitosť.
Ak si nie ste istí, či je žiadosť v e-maili oprávnená, skúste to overiť pomocou týchto krokov:
Kontaktujte priamo spoločnosť – pomocou informácií poskytnutých na výpise z účtu, na oficiálnej webovej stránke spoločnosti alebo na zadnej strane kreditnej karty.
Vyhľadať spoločnosť na internete – ale nie s informáciami uvedenými v e-maili.
(Autor: National Cyber Security Alliance, publikované na základe Public License, preklad GOV CERT SK)
Dátum prvého zverejnenia . Posledná aktualizácia